Facility Management Software - AFM / FAQ

FAQ - Nejčastěji pokládané dotazy

1. Jak velkou úsporu mi přinese nasazení facility managementu?

Nasazení je možno realizovat několika způsoby. Softwarová podpora je pak jen jejich součástí. Obecně však není možné stanovit celkové úspory až do nasazení celého systému. Celkové nasazení facility managementu slouží primárně pro zpřehlednění a zjednodušení všech workflow společnosti, centralizaci dat a informací, zpřehlednění procesů car fleet, plánované údržby nad nemovitostmi a úspora díky nasazení je tak vnímána až jako sekundární efekt. 

2. Které moduly si musím koupit, aby mi vše řádně fungovalo? Případně mohu si koupit jen moduly některé a s růstem společnosti přiobjednávat další moduly?

Naše zákazníky nikdy nenutíme ke koupi něčeho, co by nedokázali využít a zbytečně by tak investovali peníze. Proto při pořizování aplikace zákazník automaticky obdrží pouze základní aplikační engine a podpůrné moduly (Zaměstnanci, Majetek, Subjekty a Nemovitosti), bez kterých by nasazené aplikace nebylo možné plnohodnotně realizovat.
Nasazení všech ostatních modulů je pak vázáno na aktuální požadavky zákazníka s tím, že o další moduly může rozšiřovat v momentě, kdy dospěje k rozhodnutí, že je již využije.    

3. Kolik průměrně stojí  zprovoznění 1 uživatelské licence? 

Naše obchodní politika je v rozporu s platbou za jednotlivé licence. Domníváme se, že pro naše zákazníky je podstatné, aby měl k aplikaci přístup opravdu každý a nebylo tak potřeba řešit, u koho se do přístupu k aplikaci vyplatí investovat. Licenční politiku tedy máme nasazenou v závislosti na celkovém počtu budov, případně množství zakázek, nebo smluv za měsíc.


4. Jak dlouho trvá nasazení produktu?

Celkové nasazení není možno definovat bez přesnějších poznatků. Přesto v rámci každé implementace postupujeme v několika krocích : 

  1. Tvorba KNR (koncepční návrh řešení)
  2. Analýza – do detailu rozpracované KNR
  3. Propojení do zákazníkových systémů a customizace 
  4. Implementace, testování a školení

5. Kde jsou evidována zdrojová data ? Případně dochází k duplicitě dat?
 
Dle naší zkušenosti je potřeba si uvědomovat, že jsou dva typy dat. Ta, která vznikají v FM aplikaci (např. incidenty, plány údržby atd.) a ta, která jsou potřeba pro celkovou funkčnost FM aplikace a jsou přejímána ze systémů zákazníka. Zdrojová data přejímaná a již jednou vytvořená na straně zákazníka (ERP, HR atd.) zůstávají jako hlavní na straně zákazníka a AFM používá pouze jejich replikovanou podobu. Naopak data vytvořená v FM aplikaci zůstávají v aplikaci jako primární a v případě jejich potřeby je možné je replikovat do systému na straně zákazníka. Typicky tedy dochází k propojení mezi AFM a systémy zákazníka.

6. Je možno v rámci logování používat Active Directory pro NTLM ověřování uživatelů?
 
Ano, jedná se o požadavek, který běžně řešíme a propojení realizujeme.

7. V jakém prostředí je váš produkt vyvinut a užíván?
 
Celá aplikace i databáze jsou postaveny na Microsoft platformě. Databázové řešení je MS SQL (případně i ORACLE – dle požadavku zákazníka).

8. Dokážete odhadnout, jak náročná je instalace a údržba na jednotlivých PC z hlediska času?
 
Obrovskou výhodou naší aplikace je, že se vždy jedná o tzv. tenkého klienta. Neprobíhá tedy žádná instalace na lokální PC a  stačí libovolné PC vybavené webovým prohlížečem typicky produktem MS Internet Explorer. Přístup do aplikace je pak možný odkudkoliv (i vzdáleně) a je vázán jen na bezpečnostní politiku zákazníka.   
Veškerá údržba systému pak probíhá pouze na serveru, nebo serverech.